رواية وقعت في حب خادمتي الفصل الحادي عشر 11 الجزء الثاني بقلم فرح القصاص


 رواية وقعت في حب خادمتي الفصل الحادي عشر 11 الجزء الثاني بقلم فرح القصاص


#البارت_11

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني


سما كانت وافقه مش فاهمه حاجه وبتنظر لي يزن بخوف ال كان باين علي وجهه العصبيه وغيررهه 

سما بتخاف من نظراته و بتسحب ايدها بسرعه 

سما: انت بتتكلم علي اي؟ 

مازن: سما انتي مش فكراني؟؟ 

سما: ايوا فكراك انت الي ضر*بتك بالعربيه بتاعتي

مازن: لأ لأ غير اليوم ده معقول مش فاكره ان كان في حد كان فحياتك اسمه مازن؟ 




يزن: حد في حياتها ازاي يعنييي؟؟؟ 

سما: استني يايزن.. قصدك اي انا مش فاهمه

مازن: سما. انا مازن صديق طفولتك افتكرتيني؟ 

سما بتسترجع زكريات لدقايق وبترفع حاجبها الاتنين 

سما بإبتسامة: مازن!!؟ 

مازن: اخيرا ايوا 

سما: انت نزلت مصر امتي 

مازن: اليوم الضر*بتيني بي بالعربيه 

سما: انا مش مصدقه بجد انت اتغيرت اوييي كلك اتغيرت 

مازن: وانتي كمان اتغيرتي اوي كنتي قمر بقيتي قمرين 

يزن بيخبط بإيدو علي كتفه: حاسب علي كلامك 

سما بصوت منخفض: يزن 

يزن بصوت عالي : في اييي هو اي الي يزن انتي سامعه بيعاكسك وانا واقف 

مازن: انا مقصدش كدا طبعا 

سما: معلشي يامازن هو يزن غيور اويي 

مازن: بس انتي اتجوزتي امتي وكمان عندك اولاد؟ 

سما: ده موضوع كبير اوي ابقا احكهولك وقت تاني 

يزن: لو في وقت تاني اصلا 

سما بتبصله اوي 

مازن: طيب بنتك عامله اي ده 

سما: لميس بقيت الحمدلله كويسه 

يزن: وانت عرفت منين؟ 

مازن: روحت القصر بتاعكو وقمر الي قالتلي 

يزن: ااهه قولتلي قمر.. فهمت 

مازن؛ فهمت اي 

يزن: وانت مالك؟ 

وبيقاطعهم 

أميره بإبتسامة: سمااا.. يزن لميس فاقت 

سما بفرحه: بجد وبتجري عليها بلهفه 

ويزن بيروح معاهم


مازن بحزن وبتفكير: طلعت متجوزه وكمان عندها اولاد كل احلامي الي رسمتها لينا مبقاش ليها معني دلوقتي 

وبيروح وراهم وهو ماشي بيخبط في أليس 

أليس بعصبيه: مش تفتح اي ده 

مازن: علي فكره انتي الي بتجري انتي الي فتحي 

أليس: يعني غلطان وبتبجح 

مازن: انتو عالم تعبانه والله وبيمشي وبيسبها 

أليس بتروح ورا: مين دول الي العالم تعبانه؟؟ 

مازن: وانتي والي زيك 

أليس: لولا احنا ف مستشفى وانك تبع يزن كان هيبقا في تصرف تاني 

مازن: اولا انا مش تبع يزن ثانيا انا مبتهد*دش 

أليس: وانا مش بهد*د علي فكره

مازن: انتي عايزه اي دلوقتي تتخنقي؟ 

اليس: انا مش بتخانق مع الي زيك

مازن؛ احترمي نفسك وإلا...

أليس: وألا اي؟؟؟ 

مازن بياخد نفس عميق وبيمشي ويسبها 

أليس: انسان مستفز. 

*************************





سما بفرحه: لميس حبيبتي وبتروح لعندها وبتحضنها 

لميس بتعب: ما.. مي

سما بدموع: نعم يقلب ماما 

لميس: مامي دراعي بيوجعني 

سما: هيخف دلوقتي يحبيبتي 

يزن: ليلو حبيبت بابا 

لميس: بابي  

يزن: حاسه ب اي ياليلو

سما: بتقول دراعها بيوجعها 

يزن: هديها مسكن دلوقتي 

سما: تمام 


والكل بيدخل وبيسلم علي لميس ويطمن عليها

وبيعدي اسبوع وكانو رجعو القصر 


***************************


مازن: انتي طلبتيني لي دلوقتي؟ 

قمر: عرفت انك عايز تعرف سما ويزن اتجوزه ازاي 

مازن: ايوا.. وانتي هتقوليلي 

قمر: بظبط.

مازن: بس واضح انهم مش متفاهمين يعني بذات يزن انسان عصبي اوي 

قمر: سما اتجوزت يزن غصب عنها من الاساس 

مازن بستغراب: هو في حد دلوقتي بيتجوز غصب عنه 

قمر: للاسف سما المسكينه اتجوز غصب عنها عشان كدا بيتخانقو علي طول 

مازن بيترسم ابتسامه علي وجهه: قصدك ان سما مبتحبش يزن 

قمر: ايوا وهكون صريحه معاك سما كانت بتحب ياسين اخوه الي هو جوزي حاليا بس ياسين طبعا محبهاش خالص ولا فكر فيها اصلا وهي عشان تخلي يغير اتجوزت اخوه مسكينه متعرفش انها مكنتش ف باله حتي وانا كنت اول حب لي ياسين 

مازن: طيب انا مش فاهم انتي لي بتحكيلي كل ده والمفروض دي اسرار العيله ومتتحكيش لحد 

قمر: لان سما صعبانه عليا رغم انها حاطه عنيها علي جوزي بس انا قلبي طيب اعمل اي بقا 

مازن: المعني؟ 

قمر: انا سمعت برضو ان سما حب طفولتلك مش كدا 

مازن بتوتر: احمم يعني كان زمان

قمر: مفيش داعي انك تخبي انا عارفه كل حاجه 

مازن: وعايزه اي طلامه عارفه كل حاجه 

قمر: تكون ان المنقذ بتاع سما وتخلصها من الجوازه دى بس لو انت لسه بتحبها رغم انها عندها اولاد

مازن: اكيد لسه بحبها ويمكن اكتر من نفسي بس ازاي هعمل كدا؟ 

قمر بإبتسامه: انا هقولك ازاي 


*******************************


يزن: لميس عامله اي دلوقتي 

سما: الحمدلله اتحسنت كتير اخدت علاجها ونامت 

يزن: وتميم نام برضو 

سما كانت واقفه وبتسرح شعرها قدام المرايه: ناقص شهر هيتم السنه 

يزن بيقرب منها وبيحضنها من ضهرها ويدفن وجهه في رقبتها 

سما: انت لو مفكر ان نسيت الموضوع تبقا

 غلطانه 





يزن وهو دافن راسها: يعني لسه مضايقه 

سما بتلتفت لي: ايوا 

يزن: طيب قوليلي اعمل اي عشان تصالحيني 

سما: مش عارفه شوف انت تصالحني ازاي 

يزن: انا عملت كل حاجه وبرضو زعلانه 

سما: اممم.. عرفت عايزه اي 

يزن: اي بقا

سما: تعملي كوبايتين شاي بنعناع من تحت ايدك ونشربها انا وانت ف الفرنده 

يزن بيشدها من وسط*ها ويقر*بها لي: متخليها وقت تاني 

سما : لأ دلوقتي 

يزن: طيب هو بس بشرط

سما: انت كمان بتشرط؟ 

يزن: ايوا يا كدا يا خلاص

سما: اي هو 

يزن: تديني بو*سه 

سما بتبو*سه من خدو: ها يلا روح

يزن: والخد التاني عشان ميزعلش يرضيكي يزعل؟ 

سما بتبو*سه من الخد التاني: يلا بقا 

يزن بيشدها لي بحركه سريعه وبيق*بلها


الباب بيخبط

يزن: هو ده وقته 

سما: احسن عشان مش راضي تعمل الشاي 

يزن بيروح يفتح 

الخادمه: يزن بيبه الداده الجديده وصلت 

يزن: طيب احنا نازلين 


يزن: سما يلا عشان ننزل الداده بتاعت لميس وصلت 

سما: حاضر


:-


يزن: ياسين هي فين الداده 

ياسين: اهي قدامك

سما بتفاجأ وتنظرلها من تحت لفوق بتكون لبسه هوت شورت وتوب 

سما : دي الداده؟؟؟؟


#Farah_Alkasass


     الفصل الثاني عشر الجزء الثاني من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا علي التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×